Pressa ut det sista ur axlarna

 

Godkväll mina kära vänner! Jag är precis hemkommen från gymmet och dagens axelpass, hela passet avslutades med övningen ni ser här ovan. Det är en riktigt bra sista övning för att pressa ut det allra sista som finns kvar. Det jag gör är att jag tar väldigt lätta vikter som jag kör sittandes sidolyft med och pausar i toppläget (högra bilden) i 2-3 sekunder och kör 3 set med ca. 20-30 reps. Det BRINNER i axlarna efter det kan jag lova er, testa! På min instagram kan ni se en video på övningen.

Dagens axelpass:
Axelpress med hantlar, 12 reps x 4 set
Sittande baksida axlar, 20 reps x 3 set

Axelpress i smithmaskin bakom huvudet, 15 reps x 3 set 
Superset 
Frontlyft med hantlar, 12 reps x 3 set

Stående sidolyft, 17 reps med dropset 12 reps x 3 set
Tricpes pushdown med omvänt grepp, 12 reps x 4 set
Sittande sidolyft med paus, 25-30 reps x 4 set

Om ni tycker det är roligt att läsa om mina träningspass får ni gärna gilla inlägget eller kommentera, så vet jag om det är något som uppskattas och som jag ska fortsätta med. :)


Amanda Andersson

Härligt med axelpass! 💪🏽

Amanda Andersson

Härligt med axelpass! 💪🏽

Sara

Jag tycker det är himla roligt att läsa om träningspassen & träningen överlag! :-)

Svar: Vad roligt att höra! :D
MICHAELA DAHLSTRÖM

POOS

Mer träningsinlägg :D Så roligt att läsa om!

Svar: Vad roligt att höra! 😄
MICHAELA DAHLSTRÖM


Tack för att du kommenterar!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: